onsdag 9. mars 2011

Bli med på plankerunden!!

Magnus Dahl (keeper Norge og Paris) viser vanlig planke
Sideplanke (gjøres på begge sider)

Bekkenløft på albuer og hæler

Da har vi tatt turen til Polen der vi har samlet neste generasjons landslagspillere i håndball for menn. I morgen starter en firenasjoners turnering for rekruttlandslag. Tyrkia, Belgia og Polen er motstanderne våre.

Som oppladning har jeg innført "plankerunden" som har blitt innført av det medisinske apparatet på a-landslaget, og som nå begynner å spre seg ut i de mange hjem og lag.

Heng deg på. Fremagansmåte og regler er som følger:

  • 1 min planke vanlig, 1 min planke på hver side, 1 min planke på albuer og hæler. Dette gjentas 2 ganger (totalt 8 min)
  • Ingen unnskyldninger for ikke å bli med
  • Ingen har lov til å gi opp, kun få tilpasset om vondt eller for tungt (for eks knærne nedi)
  • Husk å gi mye skryt til naboen. Og påpakk når rumpa begynner å sige...
Dette vil garantert gi deg six-pack, sprettrumpe og faste lår. Hvis ikke føler du deg uansett mye bedre etter de 8 minuttene, og blir bare sterkere og sterkere. 

Jeg lover deg at du aldri kommer til å angre på vel gjennomført trening.


Lykke til!

Maria Øgreid Leitao
Fysioterapeut herrelandslaget/rekruttlandslaget, håndball

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar